Gruppetimer

Spinning

Mandager fra 19:30-20:30

Variert time som passer for alle! Mandagstimene kan minne om det å sykle ute; en god blanding av bakker, sletter, medvind, motvind og taktomslag. Vi bruker motstandshjulet aktivt, og varierer både posisjoner og tråkkfrekvens for en mest mulig allsidig trening. Timen deles inn i blokker med innlagte pulstopper (3-5), men også aktive pauser der man får mulighet til å hente seg litt inn. Variert musikk fra 60-/70-/80-/90-og hele 2000-tallet frem til i dag. Reell sykkeltid: 55-57 min. Avslutter med fokus på avspenningsøvelser for overkroppen og uttøying av de store muskelgruppene i bena.


Tirsdager fra 18:30 - 19:30

En av Norges beste landeveisryttere, Atle Thoresen, tar deg med på en inspirerende og tøff treningsøkt!


 Onsdager fra 19:30-20:30

Intervalltime med høy intensitet - her går det unna!  Jobbeøktene varierer i lengde avhengig av type intervallprogram (alt fra 1 minutt til 10 minutter), men uansett lengde på intervallet skal alle avsluttes med høy puls (85-95% av maxpuls). Pause uten motstand mellom hver jobbeøkt. Fengende musikk med masse energi fra 60-/70-/80-/90-og hele 2000-tallet frem til i dag. Jevnlig intervalltrening gir bl.a. økt O2-opptak, økt forbrenning, økt slagvolum (hjertet pumper ut mer blod pr. slag), bedre utholdenheten og lavere hvilepuls. Reell sykkeltid: 55-57 min. Avslutter med fokus på avspenningsøvelser for overkroppen og uttøying av de store muskelgruppene i bena.



Mor & Baby

Her tar instruktøren både mor og baby med på en treningsøkt tilpasset helsesituasjonen til mor. Babyen kan være med moren under hele økten.

Pilates med ball

Pilates med ball er en morsom trening med utstyr som hjelper å utfordre støttemuskulatur og balansen mest effektivt.

Pilates

Pilates er en trenning som basert på ryggradensstabilisering gjennom styrking av kjærne (støtte) muskulatur. Øvelser gjøres på en flytende og bevisst måte i følge av pilatesprinsipper slik at sentrering, kroppsymmetri, strekking, visualisering, presisjon. Risiko av skader i pilates er minst. Timen passer for alle som foretrekker rolig, men effektiv vei å trene.

Yoga

Yoga – I denne timen lærer vi enkle øvelser fra klassisk hatha yoga."Ha" betyr "spenning" og "tha" betyr "avslapping" fra sanskrit. Så timen inkluderer statiske øvelser (asaner) for styrke og strekk, dynamiske øvelser (vinyasaer) og pusteøvelser (pranoyama) for en harmonisk trening av kropp og sinn. Jeg viser flere variasjoner av øvelser, derfor kan man velge noe som passer for alle.

Terapeutisk Yoga

Dette er en lett og rolig time. Den passer bra for de med veldig stive muskler og ledd, seniorer, for de som har problemer med ryggen (dette må informeres til instruktøren på forhånd hvilke problemer dere har) og for alle som vil redusere stress og få en dyp avspenning. Ta med en varm genser og sokker. Dette kan vi anbefale for de som er ”godt voksne”.

Yin Yoga 

Er en type medisinsk yoga som skal passe for alle!

Hatha Yoga 

Power Yoga

Yoga med fokus på styrke.


Zumba

Zumba er soansk og betyr "move fast and have fun". Zumba er en morsom dansetime hvor man får brukt hele kroppen. Dansestilene man får prøve seg på er hovedsakelig latinamerikanske (merengue, reggeaton, cumbia, salsa) men med noe variasjon innimellom fra resten av verden. Her er det bare å slå seg løs, svette og ha det gøy. Har man noen skader eller lignende, si gjerne ifra til instruktør før timen.Bevegelsene er enkle å følge og gir så mye energi at man faktisk glemmer at man trener! Her blir det fullt trøkk og store smil. Zumba er meget kaloriforbrennende; dette er intervalltrening med både raske og rolige rytmer. Ditch the workout, join the party!

Zumba Gold

Dette er en som er perfekt for pensjonister eller andre som ønsker noe lavere intensitet og vanskelighetsgrad enn standard Zumba.   

Strong by Zumba

Dette er en styrketime, og må ikke forveksles med vanlig Zumba dans.

Core

Styrketime med fokus på styrketimer.


Tabata

For alle som ikke har tid til trening har vi Tabata! Tabata er en enkel og supereffektiv styrke- og kondisjonstrening. Vi jobber i intervaller: 20 sekunders arbeidsperiode og 10 sekunders hvile. Timen inneholder både styrkeøvelser og pulsdrivende øvelser.

Trykket skal holdes oppe hele timen, så det brukes lite og lett utstyr. Utstyr som benyttes er step, vektskiver, matte, manualer, strikk, minibands og slidebrikker. Vi har stort fokus på øvelser med egen kroppsvekt, og alle jobber i sitt eget tempo. Derfor passer Tabata for alle. Vi snakker høyt treningsutbytte og stor mestringsglede.


Step styrke

Step styrke er en intervallpreget høyintensitetstime. Kombinasjonen av enkel koreografi på stepkasse og styrkeøvelser med vektstang, får du både trent kondisjon og strammet opp kroppen på en gang.

BootCamp

En morsom time med variert trening, stafetter, parøvelser med mer.  Vi kombinerer ulike styrkeøvelser med kondisjonstrening og mere eksplosive øvelser. På denne måten får du en morsom og variert treningsøkt, som passer for alle.  

Aerobic

Basic aerobic øvelser som i løpet av timen settes sammen til en avsluttende koreografi.  En enkel kondisjonstime som passer for alle. 

MRL

Styrke med hovedfokus på mage rumpe og lår!


Gå til timeplanen

SportSenter1

Finn medlemskapet som passer deg!

Bli medlem